زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

نکته های آرایشی و زیبایی


آرایش گونه

رژ گونه پس از اتمام آرایش صورت شما و در آخرین مرحله انجام می شود چون به عنوان آخرین حرکت آرایشی به بقیه آرایش های صورت شما هارمونی (هماهنگی) می دهد.
از رژ گونه ای که مناسب آرایش صورت شماست استفاده کنید. هر چه رژگونه شما تیره تر باشد مصنوعی تر به نظر خواهد رسید.
رژگونه چیزی است که شما نباید آنرا با چیز دیگری ترکیب کنید . رژگونه به شکل های پودر، ژل و کرم عرضه می شود. پودر راحت ترین فرم استفاده را دارد. مخصوصا برای کسانی که در آرایش حرفه ایی نیستند. فرم ژل و کرم رژگونه ها ماندگاری بیشتری در طی روز دارند و ظاهری بشاش و با طراوت به صورت می دهد.

طریقه استفاده از میوه برای آرایش نمودن پوست

این عمل را باید بعد از نازک کردن پوست و پس از اینکه پوست صورت را از مواد آلوده و چربی ها و سلول های مرده عاری نمودیم و همچنین در صورت امکان پس از انجام بخور، انجام داده و برای اینکه میوه به خوبی جذب پوست شود بهتر است از ورقه های نازک میوه یا از میوه رنده شده استفاده نموده که در این صورت مواد درون میوه راحت تر و سریعتر جذب پوست می شوند.
بهتر است برای اینکار میوه را همراه پوستش که خواص دیگری نیز درون آن وجود دارد ، استفاده نماییم و اگر میوه هسته دار یا دانه دار باشد، از هسته ها و دانه های آن استفاده نکنیم و آنها را از میوه جدا نموده و سپس ورقه های نازک یا رنده شده میوه را روی پوست صورت قرار داده ، این کار را باید بر روی تمام قسمت های پوست صورت و به طور هماهنگ و یکدست انجام دهیم و بهتر است در این زمان آسوده و فارغ از هر کاری با اعصابی راحت دراز بکشیم و استراحت نماییم.
زیرا اعصاب راحت و آسوده باعث درست عمل نمودن همه اعضای بدن و در اینجا تغذیه بهتر و سریع تر پوست از مواد مغذی که بر روی آن قرار داده ایم می شو د و پس از گذشت مدت زمان لازم (کمتر از یک ساعت)بهتر است مواد را از روی صورتمان پاک نموده و صورت را با آب نیمه گرم فقط در حدی که مواد از روی صورتمان پاک شوند ، بشوییم.

مواد چسبنده متناسب با انواع پوست

مواد چسبنده ای که در انواع ماسک های زیبایی برای ثابت نگه داشتن آنها برروی صورت به کار می رود باید تا آنجا که امکان دارد، متناسب با نوع پوست افراد باشد تا بدین وسیله بتوانیم همراه با استفاده از ماسک ها پوست را نیز به حد اعتدال برسانیم.
برای این منظور مواد چسبنده ای را که می توانیم متناسب با پوست شما معرفی کنیم از قرار زیرند:
پوست خشک : زرده تخم مرغ با کمی روغن زیتون
پوست چرب : گل سرشوی
پوست معمولی : سریش یا صمغ عربی یا عسل

مواد حفاظت کننده پوست

پوست و به خصوص پوست صورت در مقابل باد، سرما، گرما و خشکی احتیاج به حفاظت دارد. برای این منظور ، کرم ها و پودرها با خواص پوشاننده بهترین وسیله حفاظتی می باشند. بهترین کرم برای پوست های خنثی، کرم های هستند که حاوی کلسترول می باشند و بر سطح پوست قشری محافظ ایجاد می نماید.
استفاده از کرم، به خصوص در زمستان برای پوست ضروری است. پودر را نیز باید پس از استفاده از کرم، مصرف نمود. استفاده از شیرپاک کن ها، به خصوص شیرپاک کن های طبیعی مانند روغن بادام شیرین یا عصاره خیار که از صابون های اسیدی هستند و پوست را تحریک نمی نمایند، در حفاظت پوست موثر می باشد.
استفاده از ماسک های زیبایی که به خوبی پوست صورت را پاکیزه می کنند و مناسب ترین زمان استفاده از آنها هنگام غروب و بعد از پاک کردن صورت است، برای حفاظت پوست لازم است. این ماسک ها که نرم کننده ، سفید کننده ، مسدودکننده منافذ باز پوست، ضد چروک و ... می باشند چنانچه از عصاره میوه ها تشکیل شوند، طراوت و شادابی خاصی به پوست می بخشند.
سلامتی پوست، تابع زندگی سالم و تغذیه صحیح است . بنابراین مصرف الکل که تعرق را افزایش می دهد، نیکوتین که خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می برد و همچنین افراط در مصرف چربی ها و نداشتن برنامه صحیح غذایی، بر پوست تاثیر مستقیم دارد.

اپیلاسیون

اپیلاسیون یکی از راههای از بین بردن موهای زائد و ناخواسته می باشد. در این روش موهای زائد از ریشه کنده میشوند.
مومک داغ
اپیلاسیون با استفاده از موم داغ رایج ترین روش از بین بردن موهای زائد در بین مردم می باشد. ابتدا موم را روی حرارت قرار داده تا به حالت مایع درآید سپس بوسیله یک کارتک روی پوست در جهت رویش موی بدن بمالید . بعد با استفاده از یک تکه پارچه یا نوار گاز استریل موها و موم را در جهت رشد مو از روی پوست پاک کنید. این کار بهداشتی است چرا که وسایل و مواد آن بهداشتی می باشد.
موها بین 4-6 هفته بعد دوباره خواهند رویید. فقط باید قبل از مومک انداختن حتما از لوسیون ها و یا کرمهای سفت کننده و تقویت کننده برای پر کردن منافذ خالی شده بر روی پوست استفاده کنید.
این روش از بین بردن موهای زائد برای پاها، خطوط لباس شنا –مایو، زیر بغل ها و بازوها مناسب می باشد.
مومک سرد
موم سرد بر روی نوارهای از پیش آماده مالیده شده اند که می توانند مستقیما بر روی پوست چسبانده شوند. مو به موم سرد روی نوار می چسبد و با یک حرکت سریع از روی پوست جدا می شود.

استفاده از لاک و عوارض آن

اکثر لاک های ناخن دارای ترکیبات مشابهی هستند مانند نیتروسلولز و همچنین پوششی سخت و براق دارند. بعضی از ترکیبات خاص مانند نایلون لاک را محکمتر و بادوام تر می کند.
لاک ها ناخن را بر خلاف عقیده عموم محکم نمی کند. بعلاوه لاک ها ممکن است دارای ترکیباتی باشند که برای ناخن و پوست مضر باشد و ایجاد ناراحتی های پوستی و حساسیت نماید.
به همین دلیل تا مطمئن نشده اید که لاک روی ناخن خشک نشده به آن دست نزنید و اگر عجله داشتید دستهایتان را چند دقیقه زیر آب سرد بگیرید تا زودتر خشک شود . آب سرد باعث می شود لاک زودتر سفت شده و بالاخره خشک شود.

پاک کننده های لاک (آستون)

پاک کننده های لاک برای ناخن ها مضر هستند و به آنها آسیب می رسانند. برای پاک کردن لاک از پاک کننده هایی مانند آستون که حلال ترکیبات لاک هستند می توانید استفاده نمایید.
آستون روغن و رطوبت را از سطح ناخن پاک کرده و آن را خشک و ورقه ورقه می کند. پس حتما از آستون هایی که دارای نرم کننده یا روغن می باشند استفاده کنید.
پاک کننده های لاک ناخن ممکن است به پوست شما نیز آسیب برسانند. از تماس این مواد با دیگر قسمت های بدن جدا پرهیز نمایید. پس از استفاده از آستون و یا هر پاک کننده لاک ، حتما دستان خود را بشویید. سعی کنید میزان پاک کننده ای را که برای پاک کردن لاک ناخن خود استفاده می کنید کنترل کنید و بیش از اندازه از آن استفاد نکنید.

اپیلیتور مکانیکی موهای زائد بدن

این موبرها مانند تیغ هستند اما در این روش مو از زیر پوست کنده می شود. فایده این روش در این است که بدن مدت طولانی بدون مو خواهد بود و زمان بیشتری برای رشد نیاز دارند و اگر این روش در قسمتی از بدن بطور مرتب و مکرر انجام شود تعداد موهای آن منطقه به مرور کاهش خواهد یافت.
این روش قدری دردناک است. در این روش مو باید تا اندازه ای بلند شده باشد تا دستگاه اپیلیتور کار کند. این دستگاه را روی پوست های خیلی حساس بدن مانند پوست صورت- دستگاه تناسلی و زیر بغل نباید استفاده کرد.
این دستگاه و این روش برای از بین بردن موهای زائد مناطق بازوها و پاها مناسب است.در ضمن پس از استفاده از این دستگاه حتما قسمتهای مختلف آن را با مواد ضد عفونی کننده(مانند الکل) تمیز کنید تا هنگام استفاده مجدد در پوست شما ایجاد عفونت ننماید.

داشتن ناخنهای زیبا و سالم حق شماست

ناخن‌ها هنگامی که در شرایط ایده‌آلی باشند، بسیار جذابند همچنین ناخنها جدا از جاذبه آرایشی، بازگو کننده سلامت عمومی بدن و حتی عادات شخصی فرد هستند.
شاید مهمترین نکته در خصوص سلامت ناخن زنان خانه‌دار، استفاده نکردن آنها از دستکش حین انجام کارهای خانه و شست‌وشو باشد. چون مواد شوینده قوی و کار با اجسام سخت، به راحتی لایه محافظ ناخن را از بین می‌برند و موجب ترک خوردن آن می‌شوند، پس بهترست در همه حال، حتی زمان جارو کردن، از یک دستکش محافظ استفاده شود.
سعی کنید حتما بعد از کار با مواد کثیف، ناخنهایتان را با برس ویژه تمیز کنید. در ضمن برای جلوگیری از شکننده شدن ناخن در زمان سوهان کشیدن، هیچگاه ناخنها را در دو جهت سوهان نکشید. به کودکان خود یاد بدهید نباید از ناخن تمیز استفاده ابزاری کرد؛ مثلا خارج کردن منگنه از درون کاغذ صحیح نیست. چون به شدت به بافت ناخن صدمه می‌زند.
جهت رفع خشکی و ترک ناخنها هر روز دست و ناخنهای خود را مرطوب کنید. استفاده از براق کننده لب، برای نرم کردن ناخنها بسیار مؤثرست.
غذاهای سرشار از سولفور و سیلیکون مثل گل کلم و ماهی، موجب حفظ طراوت ناخن می‌شود ( خصوصا افرادی که با ناخن‌های خود، بیشتر کار می‌کنند مثل نوازندگان موسیقی باید بیشتر از این رژیم استفاده کنند.) همچنین آب هویج تازه به علت غنی بودن از کلسیم و فسفر سبب استحکام ناخنها می‌شود.

آب و مایعات و استفاده روزانه از 5/2‌ میلی‌گرم بیوتین ( در تخم مرغ و جگر به وفور یافت می‌شود) نیز می‌تواند در شادابی، نرمی و سلامت ناخن مفید واقع شود.


منبع : www.bia2ma.com

نظرات 1 + ارسال نظر
میترا پنج‌شنبه 26 شهریور 1388 ساعت 14:47 http://iceheart3.blogspot.com/2009/09/blog-post.html#links

سلام وبلاگ قشنگی و پر محتوی داری به وبلاگ منم سری بزن تا با هم بیشتر همکاری کنیم مطمئن باش بدون هیچ هزینه و وقت ، حتی اصلآ بدون کلیک روی تبلیغات و عضو شدن تو سایتهای مختلف می تونید درآمد داشته باشی مهم اینکه هر وقت که تو اینترنت بری حالا هرکاری داشته باشی دانلود کردن یا وبلاگ update کردن و غیره برات درآمد حساب می شه چیزی واقعا از دست نمی دی حتی اگه وقتی براش نذاری هر 5 ماه $20 می گیری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد